• Головна |
  • Новини |
  • Порадник |
  • Фотоальбоми |
  • Форум |
  • Оголошення |
  • Онлайн ігри |
  • Контакти
  • Головна » Новини Тернополя » Транспорт

    Між перевізниками та представниками влади, схоже, чорна кішка пробігла не раз. На засіданні Тернопільського прес-клубу, яке відбулося днями, вони вперто не хотіли сідати за стіл перемовин, а говорили окремо. Власне, у кожної зі сторін була своя версія подій.

    Першими мали слово перевізники. Вони заявили, що їх не задовольняють умови конкурсу, оголошеного Тернопільською міською радою.

    Об’єкти тендеру сформовано з порушенням законів «Про захист економічної конкуренції» та «Про автомобільний транспорт», переконаний голова «Спілки перевізників та власників автобусів Тернопільщини» Віктор Намака.

    — Усього в ньому перераховано сім об’єктів, у які включено 34 маршрути, їх мають обслуговувати 199 автобусів, — розповідає він. — Наприклад, в об’єкт шість включено тринадцять маршрутів, їх обслуговуватиме дев’яносто шість машин, тобто майже половина від загальної кількості. Таким чином, цей об’єкт є монопольним. Крім того, на ньому, відповідно до нормативу, встановлено резерв — п’ять автобусів. Загальна кількість машин, якими має володіти один перевізник, що хоче взяти участь у конкурсі з об’єкта, — не менше сто однієї. Жодний із нас не має стільки транспортних засобів.

    Таким чином, перевізники повинні об’єднатися, сформувавши власну структуру, або об’єднатися навколо КП «Міськавтотранс». У них така перспектива, м’яко кажучи, не викликає радості. Вони вважають, що це ніщо інше як сучасний феодалізм і штучне створення монополіста на ринку перевезень.

    Спілчани вже написали листа голові Антимонопольного комiтету України Василеві Цушку. Зокрема, в ньому йдеться: «Міська рада і КП «Міськавтотранс» уже планують примусити перевізників вступити в певні об’єднання або здійснити узгоджені дії концентрації для забезпечення участі КП «Міськавтотранс» чи іншого поки що нам не відомого перевізника в конкурсі по об’єктах… Міською радою визначена необгрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть у межах визначеного об’єкта конкурсу».

    Начальник управління тран-спорту і зв’язку Тернопільської міськради Ігор Мединський запевняє, що умови тендеру вже перевірив Антимонопольний комітет.

    — Перевізникам треба об’єднатися, — каже він. — Ми не вимагаємо групуватися на базі комунального підприємства, це неправда. Просто пропонували, що якщо ви не в змозі об’єднатися між собою, то це можна зробити, зокрема, на базі КП «Міськавтотранс». Один з об’єктів ми спеціально укрупнили, щоб потім була можливість із когось одного питати за якість послуг.

    Бо сьогодні, на жаль, виникає дуже багато претензій з цього приводу. Так, Ігор Мединський, окрім зауваження про часто некоректну поведінку водіїв, вказав на те, що автобуси часто збиваються із графіка, можуть самовільно покидати маршрути.

    До речі, контроль за якістю надання послуг досить серйозний. За словами пана Ігоря, якщо на роботу перевізника назбиралося дві скарги впродовж місяця, то третій інцидент дає право міськраді припинити дію угод. Такі прецеденти вже були у 2007 і 2008 роках. Тоді розірвали близько п’яти угод. Переважно порушення стосувалися куріння в салоні, грубіянства, небажання брати пільговиків, невчасних виїздів на маршрути.

    Перевізники дали зрозуміти — ідея з групування для них гірше гіркої редьки. Дехто навіть висловив думку про готовність продати свою машину, тільки не здавати в «комуналку».

    На піднятті тарифу власники маршруток не наголошували. І про попередню вимогу підвищити вартість до 2 грн. 50 коп. тимчасово забули. Натомість визначилися, що і двох гривень було б достатньо, тільки б вижити.

    Наскільки добре виживають перевізники, знають, мабуть, тільки вони самі. На зустрічі принаймні ситуація змальовувалася, як особливо збиткова. І тарифи, мовляв, застаріли, та ще й пільговиків тепер потрібно буде возити не по п’ять осіб, а в необмеженій кількості.

    Представник міськради запевнив, що у бюджеті вже закладені кошти для компенсації втрат з перевезення пільгових категорій.

    Який буде розвиток подій, довідаємося незабаром. Наразі Ігор Мединський дав зрозуміти, що міська рада не планує змінювати умови конкурсу для перевізників.

    Анна ЗОЛОТНЮК.

    За матералами http://vilne.org.ua/



    Розділ: Транспорт | Переглядів: 4655 | Додав: terno | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar